Metody Pracy

W ramach logopedii:

  • stymulacja rozwoju mowy biernej i czynnej;
  • Metoda Krakowska;
  • programowanie języka;
  • wczesna nauka czytania metodą sylabową;
  • gesty wizualizacyjne;
  • ćwiczenia lewopółkulowe;
  • terapia funkcji wzrokowych;
  • wybór dominującej ręki;
  • ćwiczenia pamięci słuchowej;
  • ćwiczenia kategoryzacji;
  • kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego;
  • alternatywne metody komunikacji: Makaton, PECS;
  • logorytmika;
  • stymulacja słuchowa;
  • intensywne ćwiczenia aparatu artykulacyjnego (bierne i czynne);
  • intensywne ćwiczenia oddechowe;
  • masaż twarzy i jamy ustnej.
  • Udoskonalone CyberOko ( C- Eye) to sprzęt komputerowy, który śledzi ruch gałek ocznych, co umożliwia komunikację i rehabilitację osób u których komunikacja za pomocą mowy lub gestów jest utrudniona lub niemożliwa. C- Eye można również wykorzystać w pracy terapeutycznej – dzięki wykonywaniu różnego rodzaju ćwiczeń stymulowane są wszystkie funkcje mózgu, m.in. mowa, myślenie, pamięć.
  • Więcej informacji http://www.assistech.eu/pl

W ramach rewalidacji indywidualnej i grupowej:

  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • kształtowanie elementarnych umiejętności matematycznych;
  • oddziaływanie psychoterapeutyczne: kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej;
  • rozwijanie poczucia własnej wartości.

W ramach zajęć z psychologiem:

  • Usprawnianie funkcjonowania poznawczego;
  • Kształtowanie i rozwijanie umiejętności społecznych;
  • Kształtowanie i rozwijanie kompetencji emocjonalnych;
  • Wzmacnianie poczucia skuteczności i sprawczości;
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości;
  • I inne ….

W ramach zajęć edukacyjnych:

Zajęcia dydaktyczne w przedszkolu prowadzone są w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego sporządzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Z uwagi na charakter placówki specjalnej, zajęcia realizowane są z uwzględnieniem niepełnosprawności i  problemów zdrowotnych uczniów, stąd nauczyciele wykorzystują różnorodne metody pracy wspomagające realizację treści podstawy programowej, tj.:

  1. Metody Dobrego Startu
  2. Globalnego Czytania
  3. Kinezjologii Edukacyjnej
  4. Plastyki Ekspresywnej
  5. Terapii Ręki
  6. Sensografomotoryki
  7. Sensoplastyki
  8. Bajkoterapii
  9. Programu Aktywności Knill
  10. Komunikacji wspomagającej i alternatywnej:
  • Piktogramy
  • Pecs
  • Makaton
  • Program Mówik
Skip to content